Moe's - Under medel och med underkänd leverans.


Det finns dagar när leveranstjänster som OnlinePizza och Hemkört & Klart är guld värda. Trots att en helt okej pizzeria finns runt hörnet kan det ibland vara värt en liten hemkörningsavgift för att prova något annat.

Då det behövde gå snabbt valde jag pizzerian med bäst betyg i stan - Moe's. Och det fick bli ett säkert kort, en Hawaii. Jag vet att det finns många åsikter om ananas på en pizza, men jag gillar brytningen mellan sött och salt. Min vän beställde en gyrostallrik med pommes.

När allt är betalt och klart får jag veta att det ska ta 75 minuter att få maten levererad. Över en timme och en kvart. Jag var på väg att avbeställa, men behövde mat, och andra alternativ skulle också ta tid. De 75 minuterna gick, och fler än så. Då ringer en vilsen chaufför som inte kan många ord på svenska. Samtalet bryts flera gånger, men till slut lyckas jag lotsa honom rätt genom att gå ut på gatan och vifta.

Väl hemma konstaterar jag att maten är kall. Pizzan är gigantisk och får inte plats i kartongen, utan att bli vikt. Hungrig som jag var tog jag en slice innan jag tog en bild.

Efter ett par tuggor väcks en stor besvikelse och flera frågor. Först och främst är pizzan för tjock. Det är massor av deg. Halva degen hade räckt, och då hade pizzan fått plats i kartongen. "Skinkan" smakar ingenting. Tydligen finns det olika varianter av de där stora korvarna som säljs hos grossen.

Betyg för Moe's Hawaii-pizza

Matkvalitet: 3/10
Smak: 3/10
Mättnad: 6/10
Pris för värde: 4/10
Totalomdöme: 4/10

Det blev en slice till, men sen fick det räcka. Min vän med gyrostallriken var inte heller nöjd, alls. Jag smakade och blev lika besviken.


Deras gyros är väl okej, med viss tveksamhet. Det smakar mest grillkrydda. Deras pommes frites är dock under all kritik. De är sladdriga, sega och alldeles för underfriterade.

Hur kan de få högsta betyg? Det är för mig ett mysterium.

Betyg för Moe's gyrostallrik

Matkvalitet: 3/10
Smak: 2/10
Mättnad: (Kan ej bedömas då över hälften fick slängas)
Pris för värde: 3/10
Totalomdöme: 2+/10

Kommentarer